Catàleg de cursos per a alts càrrecs, directius i personal tècnic

Aplicació a les institucions locals de la llei 35/2010 de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball: modernitzar les relacions laborals mitjançant un nou consens. (6 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs-seminari per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius de gestió de personal.

FORMAT: 6 HORES LECTIVES en un dia. Màxim de 30 assistents.

OBJECTIU: Actualització i ampliació de coneixements i criteris de gestió, a partir de l'examen detallat de la posada en pràctica de la Llei 35/2010, i proposta d'un mètode de posada en pràctica basat en la recerca d'un nou consens en les relacions laborals, en la modernització de la gestió de persones, en la millora de la productivitat i en el suport a la promoció econòmica i d'ocupació local.

TEMARI:

1. La llei 35/2010 i la conflictivitat sindical. Aplicació negociada buscant un nou consens en les relacions amb els sindicats. Aplicació dins d'una estratègia de modernització, d'increment de la productivitat i de desenvolupament de la professionalitat i de les oportunitats de promoció professional. Aplicació dins d'una estratègia de suport a la creació d'oportunitats d'ocupació i promoció econòmica local.
2. Canvis en els contractes d'obra o servei i contractes temporals. Alternatives de posada en pràctica. Repercussions en els nomenaments interins i el seu sistema de gestió.
3. Canvis en els contractes per a la formació. Aplicació a estratègies de foment d'ocupació i promoció econòmica local.
4. Desenvolupament de les mesures de flexibilitat: modificació substancial de les condicions de treball. Possibilitats específiques per a Ajuntaments.
5. Regulació d'ocupació per raons econòmiques. Regulació d'ocupació de reducció temporal de jornada. Fórmules de negociació viables. Gestió de l'equitat en la seva aplicació.
6. Impacte en la contractació externa. Contractació d'empreses de treball temporal.
7. Aplicació negociada: possibilitats pràctiques de concertar “pactes de productivitat”: major flexibilitat a canvi d'oportunitats de promoció professional. Ús del sistema de gestió per competències per a la implementació.

PREU: 1.660 € més despeses de desplaçament més IVA.

Gestió per competències, avaluació de l'acompliment i carrera professional (20/10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i comandaments intermedis.

FORMAT: OPCIÓ A: 20 HORES LECTIVES, dividides en 3 o 4 jornades consecutives. OPCIÓ B: 10 HORES LECTIVES, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Revisar les prescripcions legals en matèria de productivitat i acompliment, estudiar els conceptes i mètodes de gestió de la productivitat, l'avaluació de l'acompliment i la planificació i gestió de carreres professionals, i particularment el mètode de gestió per competències professionals, i aprendre sistemes pràctics i factibles per a la seva posada en funcionament en les institucions locals actuals, en el marc de l'actual exigència d'austeritat i contenció de costos.

TEMARI:

1. Productivitat, avaluació de l'acompliment i carrera professional en el marc de la crisi econòmica i l'exigència social d'austeritat de les institucions.
2. Productivitat, avaluació de l'acompliment i carrera professional en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en la resta de la legislació vigent.
3. Gestió per competències, conceptes i mètodes. La gestió per competències professionals. Experiències pràctiques.
4. Fixació d'objectius i indicadors i avaluació de la productivitat, l'acompliment i els aprenentatges professionals.
5. Sistema d'avaluació i formes de garantia de la imparcialitat i objectivitat del sistema. Una proposta pràctica: el Comitè Mixt d'Equitat Retributiva.
6. Sistemes de carrera professional des de la legislació vigent: gestió del complement de productivitat, del complement de destinació, del complement específic.
7. L'enriquiment dels llocs de treball. La revisió contínua de la valoració de llocs de treball. Mètodes i forma de finançament: els plans d'austeritat i modernització. Experiències pràctiques.
8. Carrera professional. Planificació de carrera, planificació d'aprenentatges professionals i plans d'ocupació.

PREU: OPCIÓ A: 3.450 € més despeses de desplaçament més IVA. OPCIÓ B: 1.735 € més despeses de desplaçament més IVA.

Taller d'aprenentatge d'habilitats directives per a comandaments intermedis (20/10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i comandaments intermedis. OPCIÓ A: 20 HORES LECTIVES, dividides en 3 o 4 jornades consecutives. OPCIÓ B: 10 HORES LECTIVES, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: La finalitat d'aquest curs és l'aprenentatge i entrenament pràctic de les habilitats d'adreça necessàries a un comandament intermedi d'una institució pública actual.

TEMARI:

1.- Habilitats jeràrquiques: Com organitzar la tasca per repartir-la. Com definir i mantenir al dia un inventari d'habilitats professionals dels subordinats. Com encarregar la tasca a cada subordinat. Com supervisar la tasca realitzada i com avaluar-la . Com delegar responsabilitats i decisions. Com felicitar i com fer la reconvención.
2.- Habilitats de comunicació: El discurs del cap: discurs informatiu, discurs didàctic, arenga. Com preparar un dossier informatiu per a un superior. Com redactar un informe de progrés de tasques. Com redactar notes informatives per als subordinats.
3.- Habilitats de lideratge: Reunions de treball: El briefing, el roll-call. Reunions per gestionar problemes: la peixera, la confrontació de parelles. Reunions per definir prioritats: la tècnica de grup nominal, la tècnica Delphi.
4.- Habilitats de recursos humans: Gestió individualitzada de la retribució i de les condicions de treball. Gestió individualitzada de plans formatius i plans de carrera. Gestió disciplinària i de premis i reconeixements.
5.- Habilitats d'autoorganització del cap: Programació de tasques i calendari. Programació d'agenda personal. Gestió del rol personal de cap.

PREU: OPCIÓ A: 3.450 € més despeses de desplaçament més IVA. OPCIÓ B: 1.735 € més despeses de desplaçament més IVA.

Desenvolupament organitzatiu i professional de la funció jurídica de la institució (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i juristes. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents

OBJECTIU: Aquest curs proposa un conjunt d'innovacions en els sistemes organitzatius de la funció jurídica de la institució per aconseguir, d'una banda, un millor compliment de la llei compatible amb la màxima eficàcia, agilitat i ajust als interessos de la institució; per un altre, un millor desenvolupament professional dels juristes; i en tercer, però no últim lloc, el desenvolupament d'una doctrina pròpia de la institució en els assumptes i qüestions jurídiques més freqüents, que superi la lògica fragmentada i artesanal del treball individual.

TEMARI:

1.- Proposta de diferenciació conceptual i organizacional de les diferents funcions jurídiques institucionals: la funció fiscalizadora, la funció d'assessorament, la funció instructora i la funció de defensa legal.
2.- Proposta de diferenciació organizacional de tres tipus d'activitats jurídiques: els processos regulars, els projectes clínics i els projectes experimentals. La funció jurídica com a funció institucional experta.
3.- La funció jurídica en el procediment administratiu.
4.- L'organització de la funció jurídica. Departament Jurídic. Inspecció de serveis.
5.- La doble adscripció del jurista com a eina per al seu desenvolupament professional i per a l'eficàcia de la institució.
6.- Els processos de constitució i desenvolupament de la doctrina de la institució. La Conferència de Juristes. Les ponències doctrinals.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.

Gestionar amb eficàcia la contractació externa (20/10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius. OPCIÓ A: 20 HORES LECTIVES, dividides en 3 o 4 jornades consecutives. OPCIÓ B: 10 HORES LECTIVES, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: La nova Llei de Contractes del Sector Públic ofereix importants possibilitats d'incrementar l'eficàcia i l'agilitat de la contractació pública, si es posa en pràctica mitjançant bons criteris i mètodes organitzatius. Aquest curs planteja una col·lecció de propostes pràctiques d'aplicació immediata per treure el màxim partit de les seves innovacions.

TEMARI:

1.- Formes innovadores de la concepció de contractes.
2.- Contractes regulars i contractes projectuals.
3.- Capacitat i solvència de l'empresari i gestió de proveïdors. Mètode per gestionar amb eficàcia els criteris de capacitat i solvència: la prospecció informal del mercat mitjançant tècniques de màrqueting.
4. La política contractual de la institució sobre proveïdors i formes de posar-la en pràctica. La formació dels proveïdors.
5.- Mètode de negociació en el procediment negociat. Negociació informal en qualsevol contractació.
6.- L'organització de les decisions de contractació. Les Meses de contractació. Decisió reglada i decisió discrecional en la contractació pública. La gestió de la discrecionalitat.
7.- La inspecció i gestió dels contractes.
8.- El problema de la subrogació i de les plantilles captives. Formes de solució.

PREU: OPCIÓ A: 3.450 € més despeses de desplaçament més IVA. OPCIÓ B: 1.735 € més despeses de desplaçament més IVA.

Organització de la Inspecció de Serveis: una obligació legal i una necessitat de les institucions (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs proposa la creació en cada institució de la Inspecció de Serveis, una obligació continguda en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i una necessitat organitzativa per supervisar el funcionament dels serveis propis i subcontractats i el compliment pels administrats de les normes l'observança de les quals són competència de la institució.

TEMARI:

1.- Direcció executiva i inspecció, les dues vies ineludibles per a l'eficàcia institucional.
2.- La Inspecció de Serveis en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
3.- La inspecció d'activitats dels particulars i de la via pública.
4.- Inspecció, auditoria, intervenció i control de gestió dels serveis públics.
5.- Inspecció d'assumptes interns.
6.- Inspecció i sistema sancionador.
7.- Organització de la Inspecció de Serveis.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.

Comunicació de les institucions amb la ciutadania per canals no convencionals (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs proposa sistemes innovadors de comunicació de les institucions amb els ciutadans i els agents socials prescindint dels canals de comunicació convencionals (publicitat, premsa, mitjans de comunicació comercials) que són massa costosos i en els quals les institucions competeixen en desavantatge amb les signatures comercials.

TEMARI:

1.- Canals convencionals i no convencionals, avantatges i inconvenients.
2.- La carta, l'enviament massiu de cartes. Les bases de dades personals.
3.- L'enquesta d'opinió i l'enquesta mediàtica.
4.- La tècnica de grup nominal i l'enquesta Delphi.
5.- El dossier informatiu.
6.- La revista electrònica, la web, el blog, les xarxes socials.
7.- El correu electrònic. Els missatges a mòbils.
8.- La consigna. La pancarta. Altres canals no convencionals.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.

Oratòria institucional i relació institucional amb els mitjans de comunicació (20 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius que hagin de mantenir relacions amb grups de ciutadans i amb mitjans de comunicació. 20 hores lectives, dividides en 3 jornades consecutives de 7, 7 i 6 hores, o bé en 4 jornades consecutives a raó de 5 hores diàries. Màxim de 20 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs proposa un entrenament pràctic en habilitats d'oratòria i de relacions amb els mitjans de comunicació.

TEMARI:

1.- Oratòria: el discurs, l'arenga, la conferència. Oratòria al segle 21: els talls.
2.- Discurs polèmic i discurs didàctic.
3.- El principi del discurs.
4.- Recursos retòrics. L'argumentació.
5.- Relacions amb els mitjans, màrqueting institucional i màrqueting personal.
6.- L'entrevista. El ”off the record”.
7.- La roda de premsa.
8.- El debat públic, la taula rodona.
9.- L'article d'opinió.
10.- El desmentit.
11.- L'organització del gabinet de comunicació.

PREU: 4.930 € més despeses de desplaçament més IVA.

Serveis socials, cultura, educació, esports i oci: organització i gestió (20/10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius, tècnics i administratius d'aquests serveis. OPCIÓ A: 20 HORES LECTIVES, dividides en 3 o 4 jornades consecutives. OPCIÓ B: 10 HORES LECTIVES, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs proposa mètodes innovadors d'organització dels serveis socials i culturals buscant la màxima eficàcia i eficiència.

TEMARI:

1.- Problemes habituals en l'organització dels serveis socioculturals.
2.- Propostes de desenvolupament organitzatiu: Creació del grup de programació sociocultural, del gabinet tècnic de projectes socioculturals, de la gerència d'equipaments socioculturals i de l'oficina administrativa unificada dels assumptes socioculturals; reorganització de l'entranado institucional de patronats i empreses municipals en l'àmbit sociocultural.
3.- Proposta de creació de l'Observatori sociocultural: estudi de segmentació sociològica local.
4.- Proposta de sistema de gestió dels projectes socioculturals.
5.- Organització del personal de frontera

PREU: OPCIÓ A: 3.450 € més despeses de desplaçament més IVA. OPCIÓ B: 1.735 € més despeses de desplaçament més IVA.

Gestió de la crisi: austeritat i reducció de costos en cada institució (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i personal tècnic. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs busca aportar mètodes de treball als responsables de la institució perquè puguin adaptar a les exigències de l'actual crisi els seus objectius, plans d'actuació, sistemes organitzatius i de relacions ciutadanes i institucionals, i el seu discurs institucional.

TEMARI:

1.- La crisi en l'escenari de la institució. Conseqüències de la crisi en la institució i en el seu entorn socio-econòmic.
2.- Estudi de l'impacte de la crisi en els ingressos i en els plans, programes, objectius i prioritats.
3.- Nous projectes de gestió de la crisi: obtenció de nous ingressos, reducció de despeses, ajudes a empreses i grups socials amb dificultats, gestió de el “estat d'ànim” col·lectiu.
4.- Revisió dels sistemes organitzatius, actualització dels sistemes de control intern i inspecció de serveis, i actualització del sistema jeràrquic.
5.- Posada al dia de la política de personal, noves estratègies en les negociacions amb els representants sindicals, en la gestió de plantilles, retribucions.
6.- Gestió de la comunicació i les relacions amb els ciutadans, anàlisis de les problemàtiques socials derivades de la crisi, sistemes ad-hoc de participació ciutadana.
7.- El discurs institucional: de la reducció de l'alarma a l'estímul de la recuperació.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.

Pla Estratègic i Pla d'Inici de Mandat (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i personal tècnic. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: En l'escenari de crisi dels propers anys, aquest curs proposa una articulació senzilla i innovadora dels instruments de planificació d'una institució, identificant els projectes clau del mandat i aconseguint dur-los a terme.

TEMARI:

1.- Planificar en la crisi.
2.- Eines de planificació que es proposen: pla estratègic, projectes estratègics i pla de mandat.
3.- Pla estratègic: definir les grans prioritats en tres mesos.
4.- Pla d'inici de mandat: posar en el calendari el que cal fer per començar el mandat electoral i preparar les eleccions.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.

Creació d'un Observatori socioeconòmic local (10 hores lectives)

CARACTERÍSTIQUES: Curs en cada institució per a alts càrrecs, directius i personal tècnic. 10 hores lectives, dividides en 2 jornades consecutives. Màxim de 25 assistents.

OBJECTIU: Aquest curs planteja mètodes pràctics per buscar, ordenar i publicitar amb intenció i sentit informació sobre l'evolució socioeconòmica de l'actual crisi, destinada a incentivar les conductes socials positives, de minimització d'efectes de la crisi, i de posicionament competitiu de sortida de la crisi.

TEMARI:

1.- Proposta d'una nova funció: l'Observatori socioeconòmic.
2.- La creativitat en la creació d'informació de valor afegit.
3.- Problemes habituals de les enquestes. La inutilitat de preguntar el que ja sabem o el que no necessitem saber. Preguntes legítimes i il·legítimes. Males pràctiques i manipulació.
4.- Diversos tipus d'enquestes i la seva utilitat.
5.- Les enquestes mediàtiques. L'enquesta com a vehicle de socialització.
6.- Opinió i participació ciutadana. La segmentació ciutadana. Preguntes adequades a les persones adequades.
7.- La informació administrativa com a actiu per a la política i per a la gestió: la informació només dóna poder si sabem aprofitar-la. Confidencialitat i protecció de dades.

PREU: 2.545 € més despeses de desplaçament més IVA.



c/ Villarroel, 9 pral 1a - 08011 BARCELONA - Tel.: 934 817 410

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona, Volum 11303, Llibre 10108, Secció 2a, Foli 18, Full núm. 131675
© ESTRATEGIA LOCAL, SOCIETAT ANÒNIMA - CIF A-59108522