Catàleg de cursos per a administratius i auxiliars

Modernització, innovació i qualitat del procediment administratiu (50 hores lectives)

SEMIPRESENCIAL: 50 hores lectives, dividides en 12 hores lectives presencials en dos dies i 38 hores virtuals en dos mesos, de treball personal, fòrums de debat i tutoria a internet. Màxim de 20 assistents.

OBJECTIU: Aprendre noves accepcions i sentits dels conceptes del procediment administratiu en relació amb els mètodes organitzatius; Aprendre mètodes senzills de normalització i agilització de procediments; promoure el sentit crític constructiu i d’innovació cap al treball administratiu i la millor atenció al ciutadà.

TEMARI:

1.- Procediment administratiu, legalitat o eficàcia?
2.- Procediment administratiu i treball administratiu.
3.- Política i procediment.
4.- Interpretació del dret: interpretació per a l’eficàcia. Innovació en el Dret i en la interpretació.
5.- Elaboració de normes internes de la institució.
6.- Decisió administrativa, acte administratiu i lentitud administrativa.
7.- Els informes tècnics en el procediment i l’autonomia dels tècnics: innovacions culturals.
8.- Qui és propietari dels procediments?
9.- Procediments i Cartes de Serveis.
10.- Organització administrativa i procediment.
11.- Procediments i administrats.

PREU: 4.750 € més despeses de desplaçament més IVA.

Llenguatge administratiu i relacions amb els administrats (10 hores lectives)

OBJECTIU: Analitzar el llenguatge administratiu que s'utilitza i conèixer mètodes pràctics per la seva posada al dia en els diferents suports utilitzats per l'atenció al ciutadà.

TEMARI:

1. - Llenguatge administratiu i llenguatges de la gent.
2. - Per què la gent no entén el que li diem els funcionaris.
3. - Casos pràctics de falta de comunicació i mètodes de solució.
4. - Documentació escrita: per què no entenen el que llegeixen.
5. - Llenguatge administratiu verbal i problemes d'atenció i de retenció.
6. - Normalització i segmentació de la comunicació administrativa.
7. - Taller de redacció per a un llenguatge administratiu modernitzat.

PREU: 1.760 € més despeses de desplaçament més IVA.

Eficàcia i qualitat a la secretaria de polítics, directius i alts càrrecs (10 hores lectives)

OBJECTIU: La funció de secretaria i suport immediat dels càrrecs de govern, directius i alts funcionaris és d'una gran diversitat de tasques i complexitat professional, i té a més característiques molt diferents de la secretaria de direcció del món de l'empresa: És necessària una comprensió clara de les funcions de govern i institucionals, una especial capacitat de relació amb l'entorn i una adequació especial a les responsabilitats de la persona a qui s'assisteix. En aquest curs plantegem aquestes característiques i aportem mètodes pràctics per abordar i resoldre amb èxit les seves exigències.

TEMARI:

1. - Tipus de tasques d'un alt càrrec institucional i tipus de tasques d'assistència que requereix.
2. - Com acordar amb la persona o persones assistides les funcions de la secretaria.
3. - Les funcions d'atenció telefònica.
4. - Les funcions de gestió d'agenda: concertar reunions, cites, entrevistes, visites.
5. - Les funcions d'atencions protocol·làries.
6. - Les funcions d'assistència administrativa: assistència en tramitacions, assistència en redacció de correspondència, assistència en relacions amb els mitjans de comunicació.
7. - Les funcions d'assistència personal i majordomia.
8. - Les funcions de seguretat.
9. - El funcionament en pool de secretaria: diverses persones assistides i/o diverses persones a la secretaria.

PREU: 1.760 € més despeses de desplaçament més IVA.

Eficàcia i qualitat en l'atenció telefònica (10 hores lectives)

OBJECTIU: Entrenar de manera pràctica un conjunt de mètodes senzills per abordar amb èxit les incidències potencialment conflictives que inevitablement porta l'atenció al públic en assumptes administratius, amb la màxima eficàcia i atenció a les persones, preservant alhora l'equilibri emocional dels funcionaris i reduint el seu estrès.

TEMARI:

1. - Elements, tipus, dimensions i barreres de la comunicació telefònica.
2. - Tècniques per potenciar la comunicació: escolta activa, reformulació i sincronització.
3. - La Comunicació telefònica: Actitud personal, veu, silencis, somriure i llenguatge.
4. - Recepció general de trucades: Preparació del material, acollida i presa de contacte, sondeig, acció i tancament.
5. - Cas específic: Recepció de reclamacions. Pautes de comportament, Acollida i recepció, Sondeig, Reformulació i Verificació i Tancament.

PREU: 1.760 € més despeses de desplaçament més IVA.

Confidencialitat i protecció de dades en les relacions dels funcionaris amb els ciutadans (10 hores lectives)

OBJECTIU: Aprendre els conceptes bàsics de l'estadística i del dret administratiu en relació amb les dades de caràcter personal i la seva protecció en el marc del treball del personal administratiu.

TEMARI:

1. - Les competències de l'administració i la informació de caràcter personal associada a elles.
2. - Els funcionaris i les dades de caràcter personal. Exercici pràctic.
3. - Confidencialitat i protecció de dades a les relacions dels funcionaris amb els ciutadans. Drets i deures.
4. - Situacions que causen irritació al ciutadà. Situacions que hem d'evitar. Robinsons incidentals.
5. - La Legislació de protecció de dades de caràcter personal. Conceptes i definicions.
6. - L'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Les Agències de Protecció de Dades de les Comunitats Autònomes.
7. - Què podem i què no podem fer amb el padró municipal d'habitants. Estadístiques útils.
8. - Tinc accés a un fitxer amb dades personals de ciutadans. Què he de fer?

PREU: 1.760 € més despeses de desplaçament més IVA.



c/ Villarroel, 9 pral 1a - 08011 BARCELONA - Tel.: 934 817 410

Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona, Volum 11303, Llibre 10108, Secció 2a, Foli 18, Full núm. 131675
© ESTRATEGIA LOCAL, SOCIETAT ANÒNIMA - CIF A-59108522